Pregătiți-vă ani de viață sănătoasă!

Pregătiți-vă ani de viață sănătoasă!
Alimentație curată pentru începători: Pregătiți-vă ani de viață sănătoasă!


Stilurile de viață sedentare ale societății actuale sunt responsabile pentru multe dintre problemele de stil de viață pe care le vedem în societate. Condiții precum diabetul, hipertensiunea arterială și obezitatea reprezintă amenințări severe pentru starea de sănătate a oricui. Ca mijloc de reducere a impactului lor, fiecare dintre noi ar trebui să se concentreze pe alimentația curată pentru începători.

Aderarea la o dietă curată poate fi o provocare, mai ales pentru începători. De asemenea, vă poate fi dificil dacă sunteți prins de un stil de viață sedentar. Cu toate acestea, acest lucru nu înseamnă că nu este realizabil. Puteți face încet pași mici în alimentația curată, în cele din urmă mutându-vă concentrarea doar pe alimentația curată.

Un cuvânt de precauție, nu vă așteptați ca călătoria să fie lină. S-ar putea să vă împiedicați din când în când pe parcurs, dar cheia este să vă concentrați asupra obiectivelor pe termen lung. Având un ghid corect și planuri interesante de masă curată, puteți cu siguranță să vă concentrați asupra unei diete curate. Să ne adâncim în ceea ce implică conceptul de alimentație curată pentru începători.

Ce este alimentația curată?

Există numeroase definiții ale alimentației curate. Toate provin din diferitele noțiuni care înconjoară acest concept. Pentru unii, acest termen înseamnă consumul unei diete sănătoase. Alții o definesc ca fiind o alimentație sănătoasă pentru pielea strălucitoare, pierderea în greutate și creșterea energiei.

Aceste definiții nu sunt departe de adevăr. Alimentația curată se referă la concentrarea pe o dietă plină cu alimente naturale întregi. Evită orice aliment rafinat sau procesat care are concentrații ridicate de ceva artificial, cum ar fi conservanții.

Concentrarea pe alimente naturale întregi vă poate ajuta să eliminați excesul de grăsime. Deci, este adevărat că ați putea pierde câteva kilograme după ce începeți o dietă curată. Trebuie să rețineți că experții recunosc că alimentația curată nu este o alimentație sănătoasă. Acesta este unul dintre miturile care înconjoară acest concept.

Astfel de experți susțin că o dietă sănătoasă nu trebuie neapărat să taie alimentele ambalate. Cu toate acestea, în alimentația curată, astfel de alimente se află în zona de interzicere. Acest lucru face ca cele două concepte să fie complet diferite.

De ce ar trebui să începeți să mâncați curat
Dacă ați decis să începeți să mâncați curat, atunci este bine pentru voi. Este posibil să obțineți multe beneficii din această schimbare de comportament. Cu toate acestea, dacă încă nu ați făcut acest lucru, iată motivele pentru care trebuie să îmbrățișați imediat acest comportament:

Ajută la pierderea în greutate
Poate că cel mai satisfăcător beneficiu al observatorilor de greutate care acceptă acest concept este pierderea de grăsime suplimentară. Dietele curate conțin adesea o mulțime de cereale integrale și legume. Aceste două grupuri de alimente vă pot ajuta să scăpați câteva kilograme, deoarece sunt sărace în calorii și bogate în substanțe nutritive.

Consumul de mai puține calorii vă va ajuta să scăpați de grăsime dacă vă țineți de aportul caloric zilnic necesar. O dietă curată poate ajuta, de asemenea, la pierderea în greutate, deoarece alimentele sale sunt umplute cu fibre. Fibrele sunt semnificative în ceea ce privește pierderea în greutate, deoarece ajută la reglarea foametei, făcându-vă să vă simțiți mai plin pentru durate mai lungi.

Mâncarea curată este una dintre cele mai bune modalități prin care persoanele obeze își pot începe călătoria de slăbit. Este mai fluturant în comparație cu alte metode de slăbire, cum ar fi exercițiile fizice.

Cu toate acestea, pe linie, vi se va cere să încorporați o anumită activitate fizică pentru rezultate mai rapide. Nu uitați să vă adresați medicului dumneavoastră înainte de a începe să mâncați curat și / sau să vă exercitați pentru a pierde în greutate.

Ajută la prevenirea atacurilor de cord și a accidentului vascular cerebral

Datorită popularității stilului de viață sedentar, mulți oameni au raportat că au diverse boli cardiovasculare. Cei mai comuni factori de risc sunt hipertensiunea arterială și colesterolul ridicat, care poate fi influențat de ceea ce mănânci. Dacă mâncați o mulțime de alimente procesate, atunci este posibil să consumați prea multe grăsimi și sare.

Aceste două elemente contribuie foarte mult la creșterea colesterolului și a tensiunii arteriale. Ca urmare, aveți un risc mai mare de atacuri de cord și accidente vasculare cerebrale. Alimentația curată nu include aceste alimente procesate sau rafinate. Este mai puțin probabil să aveți un risc crescut de boli cardiovasculare sau accident vascular cerebral atunci când mâncați alimente mai puțin procesate.

Vă ajută să adoptați un stil de viață mai sănătos

A mânca curat este unul dintre pașii încet, dar siguri, care vă ajută să adoptați un stil de viață mai sănătos. Te împinge să adopți comportamente sănătoase care contribuie la o sănătate mai bună. Tindeți să vă concentrați asupra consumului unei diete pline de legume, fructe și cereale integrale.

Toate aceste componente sunt esențiale în corpul dumneavoastră. În mod similar, dieta necesită să beți în mod regulat apă și să vă satisfaceți aportul zilnic de apă. Apa este foarte utilă în corpul nostru. Este implicat în multe procese și consumul mult din acesta va preveni deshidratarea.

În plus, apa poate ajuta la îmbunătățirea texturii și strălucirii pielii. Când sunteți deshidratat, pielea tinde să fie solzoasă și uscată, ceea ce face să pară neplăcut. Cu toate acestea, atunci când sunteți hidratat, acesta tinde să fie mai puțin încrețit, neted și strălucitor.

Cum să începeți să mâncați curat

Mulți cred că alimentația curată este un lucru pe care îl puteți începe imediat. În mintea lor, înseamnă doar să vă curățați frigiderul și să-l aprovizionați cu cereale integrale, legume și fructe. Cu toate acestea, acest lucru nu este cazul.

Alimentația curată ar trebui să înceapă cu actul de a solidifica decizia de a îmbrățișa acest concept. Ca și exercițiile fizice, trebuie să determinați și obiectivele motivului pentru care adoptați acest comportament. Nerespectarea acestui lucru duce la a deveni destul de ușor de influențat și a renunța la acest concept.

Deci, acesta nu este doar un comportament pe care îl adopți doar de dragul de a pierde în greutate. Trebuie să stabiliți în prealabil dacă acest lucru este ceva ce doriți, precum și de ce îl doriți. Acest lucru vă influențează devotamentul față de respectarea acestor planuri de masă până la capăt.

După ce faceți acest lucru, următorul pas este schimbarea listei de produse alimentare și curățarea frigiderului. Să evaluăm acest concept în continuare.


Lista de produse alimentare curate pentru începători
Dacă începeți să mâncați curat, lista de produse alimentare și frigiderul se vor schimba automat. Aceasta înseamnă că va trebui să eliminați unele lucruri și să vă aprovizionați cu altele. Iată câteva dintre lucrurile necesare într-o listă de produse alimentare curate:

Alimente integrale

Unul dintre obiectivele fundamentale ale alimentației curate sunt alimentele integrale. Ideea este de a obține alimente care sunt atât de apropiate de forma lor naturală. Așadar, umpleți-vă coșul cu cereale integrale precum hrișcă și quinoa. Treceți de la orez alb la brun. De asemenea, umpleți coșul cu celelalte alimente întregi preferate. Ar putea varia de la leguminoase, tuberculi la cereale integrale.

Legume

Legumele sunt un alt element esențial al alimentației curate. Sunt bogate în substanțe nutritive și ajută la împachetarea corpului cu vitaminele și mineralele necesare. Asigurați-vă că vă aprovizionați cu toate legumele preferate sau recomandate.

Fructe

S-ar putea să susțineți că ați putea înlocui unele fructe cu sucuri de fructe. Cu toate acestea, acest lucru nu este acceptabil în alimentația curată. Amintiți-vă că trebuie să evitați orice produs ambalat sau rafinat. Unele sucuri de fructe pot conține conservanți sau zaharuri adăugate. Deci, mergi după fructele naturale.

În mod similar, acordați o atenție deosebită formei lor. Este mai bine să vă așezați cu fructe proaspete în loc de variantele lor conservate sau congelate.

Apă

Apa este un alt element important al alimentației curate. În loc să optați pentru sucuri și alte băuturi umplute cu îndulcitori, cumpărați apă. Puteți cumpăra niște lămâi și frunze de mentă pentru a vă ajuta să adăugați aromă apei.

Ce să evitați în lista dvs.

Alimente cu conținut ridicat de sare, grăsimi și zahăr

Asigurați-vă că citiți întotdeauna etichetele produselor dvs. Vă va ajuta să evitați cumpărarea de produse cu un nivel ridicat de sare, grăsimi și zahăr.
Deci, când vă alegeți sosul de roșii sau iaurtul, citiți ingredientele sale. Cu siguranță nu doriți nimic cu conservanți sau conținut ridicat de zahăr, grăsimi și / sau sare.

Alcool

Alcoolul nu este un aliment de bază pentru a mânca curat. Puteți face fără aceasta în dieta dumneavoastră. Cu toate acestea, dacă îl încorporați, sunteți îndemnat să respectați o singură porție dacă sunteți o doamnă. Porțiile maxime de alcool pentru bărbați sunt de două. Orice altceva decât acest lucru vă va pune în pericol rezultatele în alimentația curată.

Dulciuri

Celălalt lucru de care trebuie să te ții departe atunci când mănânci curat este dulciurile. Ei tind să aibă un nivel ridicat de zahăr sau să conțină calorii ridicate. Cu toate acestea, acest lucru este mai ușor de spus decât de făcut, mai ales pentru persoanele care au un dinte dulce.
În cazul în care aveți pofta de zahăr, mâncați fructe gustoase. Vă vor satisface pofta de zahăr și vă vor reduce dorința de dulciuri. Cu toate acestea, evitați consumul excesiv de fructe proaspete și uscate. S-ar putea să ajungeți să depășiți aportul zilnic necesar de calorii.

Cofeină

Indiferent dacă încercați sau nu această practică, experții nu recomandă aportul ridicat de cofeină. Într-o zi, vă recomandă să luați una până la trei cești de cafea. Orice lucru care depășește acest nivel este capabil să vă afecteze sănătatea.

Este întotdeauna recomandabil să încetiniți sau să eliminați complet cofeina din dieta dumneavoastră. Puteți oricând să o înlocuiți cu alte băuturi cu conținut scăzut de calorii.

Alimentația curată pentru începători implică concentrarea pe mai multe alimente întregi, fructe și legume. Acest lucru este realizabil dacă vă planificați planurile de masă.


Deși pare distractiv să planifici astfel de rețete cu prietenii tăi, te sfătuim să-ți implici dieteticianul. Acestea vă vor ajuta să treceți peste nevoile dvs. și să determinați cele mai bune planuri de masă care să se potrivească nevoilor dvs.

 
  1. 9 Ways to Eat Clean (2020, webmd.com)
  2. Chicken and Tomato Skillet Dinner (2015, webmd.com)
  3. Healthful recipes for weight loss (2020, medicalnewstoday.com)
  4. Healthy Recipes (2020, medlineplus.gov)
  5. Lentil ragout (2016, webmd.com)
  6. Pack Your Lunch With Protein (2019, webmd.com)
  7. Stuffed acorn squash (2016, mayoclinic.org)








 

Suport clienti Program de lucru: Lu-Vi, 09:00-18:00

0720046738 office@biotransilvania.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!