Tu ai pofte? Cum poti sa le stapanesti?

Tu ai pofte? Cum poti sa le stapanesti?

Tu ai pofte? Iti vine sa rupi frigiderul sau dulapul de dulciuri?

              Hai sa povestim un pic despre pofte! Cu totii le experimentam! De regula cele mai mari pofte le avem la zahar si la carbohidratii rafinati cum ar fi dulciurile, painea, covrigii, biscuitii! Rareori am intalnit oameni care sa pofteasca la legume sau la o bucata de peste! Cele doua prafuri albe- zaharul si faina,  atat de adictive sunt prezente in jurul nostru si avem acces foarte usor la ele! 

              In primul rand  trusa de urgenta atunci cand ai pofte este sa sa te asiguri ca iti respecti mesele si ca mananci suficient la o masa, ca te ridici satul si nu te infometetzi! 
              Multa lume imi spune ca 1-2 lingurite de zahar nu a omorat pe nimeni si corpul are nevoie si de zahar! Ghinion! Corpul nu are nevoie de nici macar 1 gram de zahar rafinat! Corpul are nevoie de glucoza, pe care o iei din alimente de caliatate, din mancaruri sanatoase! 
              Vreau sa indentific 10 situatii pe care imi doresc sa le analizezi atunci cand vezi ca treci printr-o perioada in care nu mai ai controlul la dulciuri sau la alte mancaruri! 


 

  1. Dormi suficient? Ai un somn de calitate? 

          Exista foarte multe studii clinice care atesta faptul ca lipsa somnului este strans legata de cresterea in greutate! Atunci cand esti obosit sau ai perioade mai grele esti mult mai expus derapajelor alimentare. Sfatul meu este sa  iti pui o “centura de siguranta” si sa te asiguri ca ai in jurul tau mancare sanatoasa, si linistit poti face exces cu mancare sanatoasa. 

         2. Esti fericit? 
          Este necesar sa ai un nivel inalt de  serotonina- hormonul fericirii. Acesta poate fi usor crescut in urma activitatilor fizice! Asa ca daca doresti o stare de bine, de fericire, care sa te tina departe de pofte, ai grija sa fi fericit! 

         3. Cat de stresat esti?
         Atunci cand ne stresam eliberam cortisol- hormonul stresului , care amplifica mult poftele noastre alimentare! 

         4. Ti-e sete sau ti-e foame?
         In zilele noastre exista o sumedenie de oameni deshidratati in jurul nostru! Setea poate fi confundata foarte usor cu foamea!  De foarte multe ori, corpului ii este sete iar noi ii dam sa manance! Cand nu esti sigur daca ti-e foame sau sete, bea un pahar cu apa iar dupa 20 minute reanalizeaza situatia! 

           5. Cum stau lucrurile in jurul tau?
          Mediul in care traim este foarte important! Oare ai acasa un sertar/dulap cu dulciuri in care te refugiezi? Oare cine il aprovizioneaza? Din pacate traim intr-un mediu obesogen, care incurajeaza mult mai mult cresterea in greutate, nu scaderea! Asadar, “junk food-ul”  este usor accesibil si la noi in casa! Un sfat primordial scapa de toate prostioarele, astfel incat atunci cand te apuca poftele nebune sa nu ai nici o optiune nesanatoasa! 
Un alt aspect pe care e necesar sa il avem in vedere este vesela, paharele pe care le folosim! Cu timpul ele au devenit tot mai mari si parca tot mai neincapatoare! Oare nu ar trebui sa ne dea de gandit?

           6. Simti foame fizica sau emotionala?
          Mananci pentru ca te simti singur? Te simti stresat? Te simti oboist? Simti ca meriti? Foamea emotionala se constientizeza! Oare cum faci asta? Pai daca te simti singur, si daca o sa rupi o ciocolata intreaga…fii constient, dupa ce mananci ciocolata mai te simti la fel de singur? Daca  singuratatea e inca acolo,  cu siguranta ti-ai hranit emotiile! Atentie emotiile nu se hranesc cu mancare! Toate simptomele de foame care vin de la gat in sus sunt simptome care prevestesc  foame emotionala! Atunci cand mancam ceva pentru ca miroase bine, arata bine, ca ai auzit ceva despre acea mancare…toate acestea sunt semne clare ca hranim emotii. Simptomele pentru foamea fizica vin de la gat in jos….iti simti stomacul lipit de spate, intestinele fac galagie…toate acestea semnaleaza un motiv intemeiat sa poti manca! 

          7. Cum mananci? Care este atmosfera la masa?
         Pentru a evita poftele e necesar sa acorzi atentiei ambiantei in care mananci. Cu siguranta atunci cand mananci esti prezent si eviti televizorul, facebookul sau instagramul! Nici macar cea mai buna lectura nu e permisa! Acordati privilegiul de a fi prezent, de a experimenta starea de prezenta si de a te bucura de procesului de hranire! 
Studii arata ca atunci cand nu esti przent in timpul mesei, mananci cu 30% mai mult ca de obicei. 

         8. Ai o dieta restrictiva? Iti interzici anumite lucruri?
          Atentie dietele restrictive vin la pachet cu poftele. Orice restrictie faci,  fa-o cu suportul unui specialist! Atunci cand vrei sa nu mai consumi  anumite alimente, la inceput, o sa experimentezi stari de frustare, iritare, o sa te gandesti parca doar la “fructul interzis”. 
Restrictiile severe se termina in  excese de neimaginat! Secretul cand exagerezi este sa constientizezi, sa iti asumi excesul si din secunda 2 sa revii la un stil de viata sanatos! 

         9. Oare sari pese mese? Sari peste pranz sau mic dejun?
          Sunt persoane care nu pot functiona daca nu mananca mic dejun, dar sunt si persoane care functioneaza perfect fara mic dejun! Ei sunt practicantii postului intermitent! Postul intermitent este un stil excelent de viata, dar poate  sa nu se preteze oricui. 
Ai mare grija sa iti respecti programul de mese pe care corpul tau il cere! Am rugamintea sa practici disciplina si nicidecum sa nu sari peste mese sau sa le inlocuiesti cu un covrig sau o napolitana! 

        10. Anturajul tau te sustine?
         Cele mai multe scapari si pofte le avem de multe ori in anturajele nepotrivite! Te streseaza anumite situatii? Cand mergi in vizita la parinti, la socrii? Toate aceste vizite se termina cu excese alimentare sau derapaje din care revii greu? Ce se intampla?? Problema este ca anumite preparate ne aduc aminte de cineva, de ceva si atunci forta noastra de rezistenta este foarte mica! 

Sper din toata inima sa analizezi cele 10 aspecte care iti initiaza si amplifica poftele alimentare! O stare de prezenta si constienta continua te va ajuta sa stapanesti aceste pofte! 
Spor in toate, mai ales la sanatate! 
 

 

Suport clienti Program de lucru: Lu-Vi, 09:00-18:00

0720046738 office@biotransilvania.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!