Metode de preparare a legumelor!

Metode de preparare a legumelor!
1. Prepararea legumelor la abur
  •  Prepararea legumelor la abur este o metoda simpla si foarte sanatoasa plina de vitamine si minerale care se face foarte rapid, 3-5 minute pentru frunzele verzi si aproximativ 15 minute pentru legume/ radacinoase (cartof dulce, morcov, telina radacina).
  • Ai nevoie de o oala, cu o sita si un capac. Exista oale special concepute dar exista si aparate elecrice pentru a gati legumele in acest mod. Totul este foarte simplu! Se aduce apa din oala la o temperatura de fierbere, apoi se aseaza legumele in sita cu un capac deasupra!

Etape de preparare:
  •      Spala legumele.
  •      Taie legumele mai marunt.
  •      Adu apa la temperatura de fierbere.
  •      Aseaza legumele in sita si pune capacul.
  •      Lasa la gatit pana ajung la textura care o doresti.

Tipsuri:
  •  Peste frunzele verzi la sfarsit poti stopi cu putin ulei de masline si sare de mare.
  •  
  •  In apa in care fierbe adauga cateva frunze de dafin si o lingurita de chimen.
  •  
  •   Legumele verzi dupa gatire le poti aromatiza cu cateva seminte de dovleac, susan, in sau floarea soarelui.
  •  
  •   Poti folosi cu incredere cu condimente proaspete precum: marar, patrunjel, menta, tellina, coriandru, cimbru.
  •  
  •  Nu uita de usturoi, care adaugat la final creeaza o aroma aparte legumelor considerate fara gust.
  •  
  •  Sosul de soia certificat ecologic este un alt secret al legumelor bine gatite si care aduce plus de savoare mancarii.
  •  
  •  Stoarce o lamiae proaspata peste toate legumele pentru un plus de vitamina C si o asimilare mai buna a nutrientilor!


2. Fierberea rapida (blansarea)
  • Este un alt mod de a prepara rapid legumele fara a pierde foarte multi nutrienti si fara a folosi ulei.
  • Aceasta metoda este cunoscuta pentru ca ajuta la descompunerea fibrelor din legume, mai mult decat prepararea la abur, ceea ce faciliteaza digestia fiind un remediu naturist!

Etape de preparare:
  •  Se pune apa cu sarea la fiert, pana atinge punctul de fierbere.
  •  
  •  Se spala si se taie mai marunt legumele.
  •  
  •  Se pun legumele in apa clocotinda si se reduce temperatura.
  •  
  •   Se fierb maxim 5-8 minute apoi se dau legumele printr-un jet de apa rece.

ATENTIE:
  •     Timpul pentru  gatirea la abur si blansare difera de la foarte putin- 3-5 minute in cazul frunzelor pana la 10-15 minute in cazul leguminoaselor! Radacinoasele au nevoie de un timp mai mare de preparare.
  •    Orice legume poate fi preparata prin metodele prezentate mai sus! In functie de gusturile fiecaruia va incurajez creativitate.


3. Prajirea “sanatoasa” – stir frying
  • Aceasta metoda reprezinta un mod rapid, hranitor si delicious de preparare al legumelor!
  • Poti praji orice fel de legume in putin ulei (de preferat de cocos) sau in apa! Legumele mai moi cum ar fi varza, morcovi, ciuperci ceapa se vor gati foarte rapid!

Etape de preparare:
  •  Se spala legumele, se curata daca este cazul si se feliaza mai subtire pentru a a se gati mai repede si mai uniform.
  • Daca alegeti sa folositi ulei, incalziti un wok sau o tigaie si adaugati o cantitate mica de ulei. Atentie atunci cand iti alegi uleiul care doresti sa il incalzesti! Cel mai sigur este ulei de cocos, arahide sau susan! Va recomand atunci cand puneti uleiul in wok sa folositi o pensula cu care sa treceti pe fundul tigaii si atat.
  • Se pun la prajit legumele mai tari, se lasa la gatit, apoi se adauga urmatoarele legume, si adica cele mai moi!
  • Se amesteca in continuu pentru a preveni lipirea.
  • Puteti adauga ½ lingurita sare de mare sau sare afumata pentru extra aroma!
  • In cazul in care mai doriti sa extindeti timpul de gatit puteti adauga f putina apa.
  • La final presarati putin sos de soia, ghimbir, usturoi sau alte condimente!


COMBINATII FOARTE FRUMOASE, COLORATE SI GUSTOASE:
  • Ceapa, morcovi, mazare verde.
  • Varza, germeni de fasole, ciuperci urechi de lemn.
  • Morcovi, ardei rosii si mazare.
  • Ceapa, ciuperci, dovlecei si marar.

PENTRU MAI MULTA VARIETATE SI O MASA COMPLETA adauga la final:
  • Tofu, tempeh sau carne ( surse de proteina).
  • Boabe gatite (naut, linte, fasole).

4.  Coacere
  • Multe legume devin pur si simplu mai delicioase cand sunt coapte! Coacerea scoate in evidenta “esenta” legumelor, mai ales in cazul radacinoaselor!

Etape de preparare:
  • Spalati si taiati legumele.
  • Preincalziti cuptorul la peste 150C.
  • Asezati o folie de copt in tava si puneti legume frumos!
  • In functie de ce legume alegeti, timpul de gatire va fi diferit, dar de regula aproximez un timp mediu de gatire de 30 minute!
  • La final nu uitati sa faceti “abuz” de condimentele care le indragiti cel mai mult!
  • Atunci cand gatiti legume cu continut mare de carbohidrati evitati folosirea uleiului!

Legume excelente la cuptor:
  • Morcov. Pastranac, ridiche, radacina telina, dovleac, cartofi dulci.
  • Praz, ceapa, rosii, dovlecei.
  • Broccoli, conopida, varaza, varza de bruxelle, ardei de toate felurile.

Sper ca ati reusit sa va mariti viziunea despre cat de creativi putem  fi atunci cand vine vorba de prepararea legumelor cu ingrediente naturale! Eu am o vorba, atunci cand spui ca nu iti plac legumele inseamna ca nu stii sa le gatesti!



Spor la gatit legume cu produse naturiste!


 
  • client

    Dragomirescu Maria maria dragomirescu

    quot Recomand,cu toata increderea,ca medic si ca mama!

  • client

    Mihailescu Oana

    quot Produse bio si de calitate, recomand benefice sanatati!

  • client

    Lupu Constantin

    quot Mulțumim pentru produse sunt foarte bune recomand 100%

  • client

    Florentina Rita

    quot Recomand din suflet!

  • client

    Maria Predescu

    quot Produse excelente, livrate rapid.

  • client

    Petru Maracineanu

    quot Siropul de tuse m-a ajutat foarte mult,iar tonicul il folosim atat noi adultii cat si copiii.

Suport clienti Program de lucru: Lu-Vi, 09:00-18:00

0720046738 office@biotransilvania.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!