Suc sau smoothie???

Suc sau smoothie???
Consumul de sucuri stoarse din fructe si legume, precum si a unor smoothiuri delicioase reprezinta o modalitate excelenta sa ne bucuram de o cantitate mare de vitamine, minerale si antioxidanti.Oamenii beau sucuri si smoothie pentru a se detoxifia, sa puna pe pauza sistemul digestiv, sa reduca inflamatia si sa lupte impotriva anumitor boli.
Hai sa atingem punctual urmatoarele lucruri de interes.

PULPA SI FIBRELE INSOLUBILE
Storcatoarele separa pulpa de fruct, lasand in suc fibrele solubile, care sunt foarte usor de digerat. Acest lucru permite sistemului digestiv sa conserve energie si sa o indrepte spre eliminarea toxinelor.
Atunci cand blendam toate fibrele merg in sistemul nostrum digestiv. Fibrele insolubile incetinesc digestia si ne face sa ne simtim satui pentru o perioada mai mare de timp.

NUTRIENTII
Sucurile sunt super concentrate , cee ace permite o absortie mai buna si mai rapida. Aglomerarea de nutrienti iti poate creste rapid energia, inaintea sau la finalul unui antrenamen sau te poate pune pe picioare cand nu te simti prea bine.

In smoothieuri, din cauza faptului ca contin si fibrele insolubile energia este eliberata mai incet. Acest aspect este foarte important atunci cand vrei sa iti diminuezi apetitul intre mese sau sa tii nivelul zaharului in sange sub control.


RATA DE ABSORTIE
In sucurile stoarse, din moment ce nu avem fibre insolubile, toti nutrientii si antioxidantii merg direct in fluxul sanguine.

In smoothieuri unii nutrienti se ataseaza de fibrele insolubile si nu sunt absorbiti. Astfel aportul de nutrienti dintr-un smoothie este mai mic ca cel dintr-un suc.

CE FRUCTE SI LEGUME FOLOSIM?
Avem o varietate mare de fructe si legume care le putem stoarce, dar totusi exista cateva care se comporta mai bine in blender cum ar fi: avocado, banana, smochine, capsuni,zmeura.

CE STORCATOR ALEG?
Exita o sumedenie de modele de stoarcatoare pe piata! Tu hotararsi care este cel mai potrivit pentru tine. O sa iti spun cateva cuvinte depre fiecare. Storcatoarele se impart in 2 mari grupe- storcatoarele cu centrifuga si storcatoarele cu presare la rece.
Storcatoarele cu centrifuga-  Exista o oferta foarte variata si de regula te atrag pentru ca sunt foarte ieftine. El extrage sucul prin rotirea unei lame la viteza foarte mare care il zdrobeste iar apoi cu ajutorul fortei centrifuge este trecut printr-o sita unde se separa zeama de pulpa. Chiar daca prezinta avantajul pretului mic, al designurilor variate si a rapiditatii cu care se prepara sucul, personal nu recomand acest tip de storcator deoarece caliatatea si cantitatea nutrientilor este considerabil scazuta in sucul final. De multe ori nutrientii nu mai ajung din aparat in pahar! De ce? Pentru ca prin utilizarea centrifugii se produce caldura si anumite enzime benefice sunt foarte sensibile la caldura si dispar! Deasemenea la acest storcator nu poti procesa frunze, salate si pastai. Un alt mare minus este zgomotul foarte mare pe care il face.

Storcatoarele prin presare la rece- cu melc- sunt cele mai indicate deoarece sucul se obtine prin presare, zdrobirea lenta a fructelor si legumelor, astfel incat in pahar vor ajunge o multitudine de micronutrienti foarte valorosi. Aceste sucuri pot fi tinute in frigider pana la 72 de ore!
Storcatoarele cu melc sunt mai scumpe dar merita investitia. In ultima vreme am observat ca au aparut tot feluri de branduri cu preturi modeste, avand in vedere ca pot fi folosite pe termen lung!  

Alte aspecte importante atunci cand vine vorba sucuri de fructe si legume:
1. Alege sucurile facute de tine! Consuma rareori sau deloc sucurile din comert. In marea majoritate a timpului ele sunt pasteurizate si lipsite de nutrienti plus ca au tot felul de conservanti si aditivi.
2. Consuma sucurile proaspete! Cu cat le lasi mai mult timp la lumina si aer, numarul de nutrienti va scadea si exista pericolul sa se contamineze cu diverse bacterii
3. Nu poti sa traiesti doar cu sucuri!  Atunci cand faci juiceing este o metoda excelenta sa adaugi micronutrienti dar nu uita ai un sistem digestiv care e necesar sa functioneze si are nevoie de proteine, grasime si fibre!
4. Nu arunca pulpa in urma stoarcerii. Foloseste-o pentru diferite preparate!
5. Ai curaj si incearca tot felul de legume!
6. Alege legume de calitate fara pesticide, care provin din surse sigure
7. Nu toate sucurile sunt la fel. Prefer sa recomand sucurile de legume, iar sucurile de fructe sa fie folosite extrem de rar. Oricum poti folosi artificii si sa adaugi in sucurile tale lamaie, ghimbir, scortisoara astfel incat sucul de legume sa devina mai prietenos. Daca adaugi fructe in sucurile tale pastreaza o proportie de trei parti legume si o parte fructe.
8. Pastreaza ti sucurile in recipiente de sticla! In cazul in care folosesti recipiente de plastic asigura te ca sunt BPA free.
Spor la stors legume si fructe!
 


 

Suport clienti Program de lucru: Lu-Vi, 09:00-18:00

0720046738 office@biotransilvania.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!